Sayfalar

1 Mart 2012 Perşembe

EMZİRME DÖNEMİNDE GÖĞÜS UCU YARALARI İÇİN KÜR



Sevgili blogger CAPRICELINE ayva çekirdekleriyle yapılan bir maske tarifi paylaşınca benim de aklıma yeni doğum yaptığım dönemde, emzirirken çok kullandığım bir karışım aklıma geldi ve hemen paylaşmak istedim.



Mevsim şu anda ayvanın en bol olduğu dönem, dolayısıyla değerlendirmek lazım. Emzirme döneminde birçok bayanın sıkıntısıdır göğüs ucunda oluşan yaralar ve çatlaklar. Bebeği emzirirken o kadar acı verir ki o emzirme süreci kabusa döner.Bana öyle olmuştu. Kullandığım birçok merhem, krem (Lansinoh da dahil olmak üzere) bana hiç fayda sağlamamıştı.Taa ki o dönem sevgili İclal Aydın'dan bu tarifi duyana kadar. Resmen yarama merhem oldu. Allah ondan da, ona bu tarifi verenden de razı olsun. Gün içinde istediğiniz sıklıkta kullanabilrisiniz. Yapımı ise şöyle:


  • Ayvanın çekirdekleri,
  • Yarım fincan gül suyu,
 5-6 adet çekirdeği yarım fincan gül suyunun içine atın ve bir gece gül suyunun içinde bekletin.
Ertesi gün jöle kıvamına gelecektir ve istediğiniz kadar göğüs uçlarına sürün.Azaldıkça tekrar üzerine gül suyu ve 1-2 çekirdek ekleyip maya yapabilirsiniz:)



Bir başka kocakarı bilgisini de yeni doğum yapan arkadaşımdan duydum.Kendisi bizzat uyguladı ve inanın hiçbir çatlak, yara oluşmadı. O kadar kolay geçiyor ki bu emzirme dönemi.Denemekte fayda var.
Doğum yapmanıza birkaç hafta kala kuru, yemeklik soğanı (kabukları da üzerinde dursun) ortadan ikiye bölün. Eski bir sutyen giyin ve bu soğanları her bir göğüs ucunuza denk gelecek biçimde sutyenin içine yerleştirin. Sabahtan akşama kadar( o gün evden de çıkmayacağınız bir gün olsun:)) soğanlar orada dursun.Daha sonra yıkayabilirsiniz veya temiz sabunlu bir bezle silebilirmişsiniz. Bunu bir kaç kez tekrarlamak yetiyormuş.

5 yorum:

  1. papişiiim bebiş isteyen biri olarak hemen aklıma yazdım bu önerini,bir de son deneyime çok şaşırdım daha önce duymamıştım hiç. inşallah bir bebeğim olursa deneyeceğim hepsini...

    YanıtlaSil
  2. ilginçmiş bigün lazım olabilir diye not aldım:D acaba çatlaklarada sürsek iyi gelirmiki?

    YanıtlaSil
  3. @capriceline, evet canım sonuncusu cidden çok faydalı gözlerimle gördüm:) Hiç sıkıntı çekmiyor arkadaşım cok cok emiyor bebek.Herkes mutlu:) İlkini de bizzat kendim deneyimledim ve onun da çok faydasını gördüm.

    @Narsistmoda, bilmiyorum ama denemenin zararı olmaz.Ayva çekirdeği ve gül suyu en doğal şeyler. dene bizle de paylaş o zaman.Hazır ayvalar varken:))

    YanıtlaSil
  4. Papiş merhaba, bloguna yeni rastladım, çok hoşuma gitti. Soğanla yapılan kürü ben de yakın zamanda başka bir yerde okudum, bu Osmanlı sarayında bile uygulanan eski bir yöntemmiş... Okuduğum yerde doğumdan sonra yapılan bir uygulama olduğu yazıyordu... Valla ne varsa eskilerde var, büyükler bişey biliyorlarmış demekki :)

    YanıtlaSil
  5. @Nina hoşgeldin o halde bloguma. beğenmene çok sevindim.Teşekkürler.Tabii eskiler napsın o zaman ilaç yok , doktor çok az.Kendilerince yöntemler deneyip bulmuşlar.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Masal şehir BRUGGE

Paris, Brugge, Brüksel rotamızın ikinci ayağı BRUGGE ile ilgili notlarımı okuyabilirsiniz. Umarım beğenirsiniz ve size de fikir verir. Benim...