Sayfalar

19 Şubat 2012 Pazar

100.gün etkinliği için ödevimiz



4 yaşındaki oğlumun anaokulu ödevi beni tam 1,5 saat oyaladı. Okulun, yarına denk gelen 100.gün'ünü kutlayacaklar.Bunun içinde her yıl günün anlam ve önemini belirten bir çalışma yaptırırlar çocuklara(!) :))

Geçen yıl istediğiniz malzemeyle istediğinizi yapabilirsiniz dendi.Örneğin; 100 boncuktan bir şekil, 100 makarnadan kolye v.b. gibi) Ben de gittim yine en zoru seçtim kendime.İnsanlar mesela 100 tane deniz kabuğunu bir cam kavanoza koymuşlardı veya 100 tane taşı toplayıp bir kutuya koymuşlardı.Ama bunlarda oldıkça basit yani resmen sallama ödev olmuş. Bana göre değil yani:)  Ben ise düz beyaz tişörte kurşun kalemle ayıcık kafası çizip onun üzerine renkli düğmelerle şekil verdim. Tişörtün kol kenarlarına, etek uçlarına hep renkli düğmeleri tek tek diktim.2 gün parmak uçlarımı hissetmedim o ayrı mesele:)

Bu sene artık materyallerden pelerin yapıyoruz. Ne yapayım, ne yapayım düşünürken biraz internette de araştırdıktan sonra en kolay bu sanırım ve hoş da görünüyor diyerek bunu seçtim ama oldukça uğraştırdı hiç de kolay olmadı. Çünkü alüminyum folyoya yırtmadan şekil vermek, kesmek ve zemine yapıştırmak oldukça titizlik gerektirdi.Neyse üzerinde tam 100 tane parça olması gerekiyor.Vallahi saymadım, içime fenalık geldi. Ama 100'ü bulmuşuzdur sanırım.

Belki bazı arkadaşlarıma anaokuluna giden çocuklarının ödevleri için bu çalışma fikir verir:))

12 yorum:

  1. Iyi ama burda bir sey aklima geldi.
    Odev size mi verildi yoksa oglunuza mi?

    Asli

    YanıtlaSil
  2. güzel olmuş hemşire :)

    YanıtlaSil
  3. @Aslı, ödevi ebeveynler çocuklarla beraber yapacakmış:) Yapıştırmaya yardımcı oldu işte kenarından köşesinden :)

    @Nalancım sağolasın:)hemşirem

    YanıtlaSil
  4. yuhh ya uyuz oluyorum böyle saçma sapan ödevlere,bir anne bile 1,5 saat uğraşıyor....aslında tüm ödevler için annelere saatlerce uğraşıyor sonrada çocuk güya gelişiyor nıck nıck nıck...
    neyse ya sinirlendim bak yine bana neyse:)))
    yalnız kuşum süper olmuş yaptığın,ellerine sağlık...zordur hakikaten folyoyu şekilli kesmek...bravooo

    YanıtlaSil
  5. @Bakteriii, canım sorma ben de şu ödevlere sinir oluyorum. Güyaa çocuklar yapıyor:( Sağolasın canım.

    YanıtlaSil
  6. Ay nekadar guzel gorunuyor. Cok kreatifsin:):) Ellerin saglik...

    www.whiteperla.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Cokk guzel bir calisma olmus. Cocukla aile bireyi yakinlasmasi saglamasi, sonraki odevler icin cesaretlendirmesi amaclaniyor bu tarz odevlerde saniyorum. Bu arada soylemeden gecemeyecegim Ali sansli boyle becerikli bir annesi var:)

    YanıtlaSil
  8. @White Perla, çok teşekkürler. Çocuğun olunca insan her türlü kreatif olabiliyor işte:))

    @bc,amaçlandırılıyor da güzelim benim çocuk ilk 10 dak.dan sonra dikkat dağıldı sıfır yani:))Çok teşekkür ederim isteyince becerikli oluyorum tabii:-)) ehemmm şeyy(utandım!) :)

    YanıtlaSil
  9. Ben odevleri yanlis,eksik veya kotu de olsa cocuklarin yapmalari gerektigini dusunenlerdenim.Bunun ilerde cocugun kendisine cok iyi geri donusu oluyor.Lutfen bu konuyu arastirin biraz ne demek istedgmi anlayacaksiniz..Tabi bu arada cok guzel olmus.

    YanıtlaSil
  10. valla maaşallah sana ne güzel uğraşmışsın ellerine sağlık ne diyeyim alişko güle güle kullansın bakalım:))

    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  11. merhaba blogunu yeni keşfettim hemen takibe alıyorum banada beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Son yazan Adsız, kesinlikle doğru diyorsun. Araştırıyorum ve okuyorum da. Zaten ödeve ebeveynlerle beraber yapılması rica olunur diye not iliştirilmişti okul tarafından. Daha çok yapıştırma ve kuşun çizimini oğlumla beraber yapabildik. Ama başka ödevlerde aynen bırakıyorum kendisi nasıl yaparsa yapsın. mesela kağıttan çanta yapmaları istendi bıraktım kendisi yapsın diye çantayı görmeliydin:)) Öte yandan yalnız bugün diğer çocuklarınkielri görünce koptum inanamazsın! Veliler döktürmüş resmen:) Tavuskuşu yapan mı istersen renk renk kağıtlarla kuyruk, renkli pulları Türkiye haritası olarak yapıştıranlar mı istersen neler neler inanamadım yani:) Neyse demek istediğimi anladın. Tavsiyene tekrar teşekkürler.

    @Reçelim, teşekkür ederim yaptık işte birşeyler:)

    @aynur duguk, Hoşgeldin Aynur. Sevgiler:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Masal şehir BRUGGE

Paris, Brugge, Brüksel rotamızın ikinci ayağı BRUGGE ile ilgili notlarımı okuyabilirsiniz. Umarım beğenirsiniz ve size de fikir verir. Benim...