Sayfalar

8 Mayıs 2012 Salı

Küçük Cennetim "CUNDA"

Cunda adasını ne kadar çok sevdiğimi çoğunuz biliyorsunuzdur.Buraya yerleşmekle ne kadar isabetli bir karar vermiş olduğumu bugün bir kez daha anladım.  Ne zamandır Cunda ile ilgili bir post yapmak istiyordum ancak çok iyi fotoğraflar çekemediğim için hep erteledim. Bu mevsim de bu post için en ideal mevsim. Çiçeklerin renklerini, doğanın güzelliğini  tahmin edersiniz.  Bu güzellikleri görmem ve yaşamam için sunulan bu fırsata şükürler olsun.

Fotoğrafların bir çoğunu Cunda (Alibey)adası Kalkındırma ve Koruma Derneğinden aldım. Onu da belirtmek isterim. Haydi ilk tura başlayalım:

Bahar'da zeytinliklerin aralıkları çoğunlukla gelincik doludur. Hele mor renkte olan diğer çiçek tarlalarını görseniz, uzaktan  tarlaların arasına, evlerin önlerine mor halılar serilmiş zannedersiniz.



Ayvalık- Cunda arası çalışan yolcu motorları. Ne keyifli oluyor bunlarla karşı kıyıya geçmek size anlatamam.


Taş detaylı duvarların güzelliği,


Canınız kahve mi istedi? İşte mabediniz. Taş Kahve'siz Cunda postu olamazdı herhalde değil mi? :))



Kabak çiçeğinin dolması çok meşhurdur bizim buralarda. Geldiğinizde mutlaka deneyin. Böyle bir lezzet olamaz. Hele ki yanında deniz mahsullü meze ve iki duble de rakı oldu mu değmeyin keyfimize:) Bu arada ben de artık kabak çiçeği dolması yapabiliyorum:) Çiçeklerin birkaç ay sonra  tam mevsimi başlayacaktır. 


Cunda sahilinde gün batımını izlemek nasıl da huzur verir insana...


Bu Balıkçı teknelerinin motor sesleri, balıkçıların taze denizden çıkmış balıklarını ayırmalarını izlemek bile bazen ayrı bir keyif veriyor bize.


Bu sokaklarda kim bilir zamanında ne yaşanmışlıklar vardır.


Yine bir başka Cunda sokağını güller süslemiş kendiliğinden...


Aşağıdaki sokakta ise bu konağın balkonunu süsleyen pembe güzelliklere ne demeli?


Hem salaş bir o kadar da sevimli BALIKÇI DERYA.  Yeri ise; Taş Kahvenin arka sokağındaki Pazar Meydanında. Tazecik balıkları öğlene kadar bitmiş oluyor benden söylemesi.




Cunda'daki plajlarımızdan biri.




Taş Tahve'nin renkli vitraylarından yansıyan bu harika fotoğrafı daha önce bir çoğunuz bir çok yerde görmüş olabilirsiniz. Ama ben yine de paylaşmadan edemedim.


Ve Cumartesi günleri Cunda Arka Meydan'da küçücük bir alana kurulan "CUNDA PAZARI"mız. Her şey öyle taze geliyor ki. Bunların çoğu gerçekten de insanların kendi bahçelerine, tarlalarına ekip biçtiklerinden oluşuyor.Ve pazar  yazın saat 15:00  gibi bitmiş, toplanmış oluyor. Kışın ise bu saat daha erkene çekiliyor.



Şimdilik bu kadar  Ey! beni takip eden siz Canlar:) Diğer bölümlerde görüşmek üzere:) Umarım beğenmişsinizdir.Yolu buraya düşmeyenlerin de en kısa sürede buraya gelebilmeleri dileğiyle.

35 yorum:

  1. bende öyle çok istiyorumki İstanbuldan ayrılmayı, böyle mis gibi tertemiz huzur dolu bir yere yerleşmeyi. Hayatımı dahada kolaylaştırmayı. Aslında ben 26 yasında İstanbulda doğmus büyümüş biriyim, ama gercekten kalabalıktan, stresten, trafikten ve insanların kötülüğünden bıktım. Bende artık biraz daha basit yaşamak istiyorum.
    Resimlere bakınca öyle huzur, öyle rahatlık kapladı ki içimi. Her an bütün kariyerimi bırakıp sana komşu gelebilrim ;)

    YanıtlaSil
  2. @SWL, Sevalcim keşke gelsen, komşum olsan ne sevinirim:)) Umarım en kısa zamanda her şey gönlündeki gibi olur. Ben de taaa 34 yaşıma kadar İstanbul'da, doğdum, büyüdüm ve yaşadım. Ama artık oraya sadece ailemi ziyarete gidiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bir tekne gezisinde 1 saat kadar bulundum Cunda'da. Bir saat aşık olmama yetmişti. Ne kadar şanslısın:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel çok ...Cenneti bu dünyada yaşama ayrıcalığına sahip olduğun için çok şanslısın arkadasım...Darısı başımıza..

    YanıtlaSil
  5. beğenmek mi masal gibi fotoğraflar:)

    YanıtlaSil
  6. @Shelby, çok teşekkür ederim. Gerçekten Allah'ın şanslı kullarından olduğumu biliyorum:) Sevgiler.

    @Zuhal'im inşallah darısı her isteyenin başına gelsin ama en çok da senin başına olsun o halde:))

    YanıtlaSil
  7. @Pasta Köşesi, beğenmene çoook sevindim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. bizim cundaya gelmemiz şart oldu allahım nasıl güzeeell :)

    YanıtlaSil
  9. ben hiç gitmedim ama ne kadar renkli ve güzel bir yermiş burası ya

    YanıtlaSil
  10. görüp de imrenmemek mümkün değil huzur orda cennet orası olmalı dedim bakarken..

    YanıtlaSil
  11. Ne guzel bir Cunda turu yaptirdin bana, cok sene oldu gitmeyeli ve tekrar donmek istedigim bir yer. O dolma ve ahtapot tabagina bayildim : ) O sebze meyvelerin bollugu, cok severim pazar goruntulerini : ) Gelirsem ilk is Tas Kahveye gidicem ve seni bulucam : )))

    YanıtlaSil
  12. şu anda gözlerim dolu dolu. Çok özledim memleketimi. sizin yerinizde olmak orada yaşamak o kadar isterdim ki... bazen şeytan diyo sat sav bırak işi git yerleş ama ahhhh sorumluluklardan kaçılmıyor ki????

    YanıtlaSil
  13. 2sene evvel gelip Altay pansiyonda kalmıştık,gecenin bi yarısı canımlokma çekmiş üzerinede taş kahvede türk kahvesi içmiştim.Ondan sonraki her sabah otelde yaptığımız muhteşem kahvaltının ardında taş kahvede aldık ailece soluğu.Tadı hala damağımızda,inşallah hiç bozulmaz plastik ve sonradan görme mobilya hastalığına tutulmaz Cunda ve Taş kahve,sevgiyle....

    YanıtlaSil
  14. ohhh süper oldu bu post...zaten gelmek istiyordum depreşti de depreşti özencim.
    ay duramıcam ya...bu hafta sonu çoooook yoğunum.
    anneler günü çayımız var, bir etkinlikte jüriyim, ve anneme gitmem gerek tabi...
    ama aklım orada
    biline...

    YanıtlaSil
  15. @fashionozge, Özgeciiimm tutturmuşsun bi Alaçatı Alaçatı:)) Biraz buralara gel bak bakalım sonra Alaçatı mı? Cunda mı? :))

    @gülümse, valla gelen herkesin tadı damağında kalıyor. En kısa sürede bir fırsatını bulup gelmelisin canım:)

    @BC, aynen canım.Tamam yazın da nefiss ama buranın kışı da ayrı bir güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  16. @Lila Moonlight, Aylincim inşallah gelirsin ve görüşürüz. Boooll boool fotoğraf çekeriz artık sanırım 1 hafta fotoğraf çekmeye ancak yeter:))

    @Larelith, inşallah en kısa zamanda hayırlısıyla memleketine gelebilirsin. Aslında bir karar verdin mi gerisi geliyor. Onu düşün, bunu düşün olmuyor yoksa.

    @minik, Taş Kahve'de plastik sandalyeler kalkalı yıllar oluyor. Bizim tüm sandalyelerimiz bildiğin ham ağaçtan hem de. Özel olarak yaptırıldı. Yani yıllaaarrr evvelinde orijinalinde nasılsa öyle oldu. Bu sene de tüm sandalyelerimiz beyaz renkte. Çok keyifli. Bir daha ki sefere kahvaltını da TAİŞ KAHVE'de etmelisin bence:))

    YanıtlaSil
  17. @estasarimelif, Elifcim olsun illa ki gelirsin. anneler gününü de bir geçirelim. Olmadı yaza gelirsin ama burası bahar da çoook keyifli. Yazın çok sıcaklarda bu çiçekler, böcekler kısmen kalmıyor maalesef:(

    YanıtlaSil
  18. çok güzel fotoğraflar ...bayıldım..insan bir an önce istanbuldan uzaklaşmak istiyor ...sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Cundayı hep giden arkadaşlarımdan dinlerdim. İlk kez bu kadar detaylı fotoğraflarını görüyorum. O gelincik tarlası nasıl güzel, en son çocukluğumda görmüştüm böylesini.
    Ben Marmaris'te büyüdüm kabak çiçeği dolması orada da meşhurdur denememiş olanlara mutlaka tavsiye ederim!!

    YanıtlaSil
  20. Bayıldım...Memleketim...Özlediğim, olmak istediğim yer...Soru; ne işim var ya benim Ankara'da?:)

    YanıtlaSil
  21. Sun orada olup o huzuru tatmak icin neler yapmazdimm
    :*

    YanıtlaSil
  22. Çok hoş bir yer ya! Dedemlerde yazlıktayken her gün, önceki gün gitmiş olsak bile "Cunda'ya gidelim mi dedeeee" diyordum :D

    YanıtlaSil
  23. ah ah özlemişim ne hoş fotolar haftaya Dikilide olacağım 4-5 gun o arada bir akşamustu mutlka cundada olmam lazım :) Kabak çiçeği dolması ise en sevdıklerımdendır şanslyım kı harıka kabak çiçeği dolması yapan bir halam var :)

    http://bir-alisveriskoligin-itiraflari.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  24. ahh nasıl ozledım cocuklugumdan berı her yaz gıdıp ayılıp bayılıp artık dahada gelmeyelım sıktı deyıp baharı zor bekleten yer cok ozledım bak sımdı yıne meydandakı mıdyecı amcayı karadenızde sakızlı kurabye ve turk kahvesını avsarda gıdıp tost yemeyı ahhhh

    YanıtlaSil
  25. Ben gelsem bu yaz konaklasam bi başıma tatil yapsam, sonra seninle yerleşme planı yapsak ne güzel olurdu değil mi?:) Yazıcam sana hakikaten tatilde gelebilirim bir otel köesine;)

    YanıtlaSil
  26. Papiş O Canım ellerine emeğine sağlık. Çok güzel valla gözlerim dolarak okudum. Ne kadar özlemişim. O kadar çok seviyorum ki Ayvalık, Cunda, Aslında Balıkesiri. Ama Dünyada eşi benzeri yok Ayvalık ve Cundanın, umarım muhafaza edilir ve korunur.

    Şımarıklık yapıp daha fazla istesem olur mu?

    Yinede çok TEŞEKKÜRLER! XXXX

    YanıtlaSil
  27. geçen yaz ordaydık biz de, 2. gidişimdi ama ilk kez görmüş gibi vuruldum yine.. resmen huzur kokuyor orası ne güzel bir yerde yaşıyorsunuz

    YanıtlaSil
  28. @chfashiontrend, resimler güzel ama gerçeği daha da güzel:) teşekkürler, benden de sevgiler...

    @Pinky Fashion, Aysuncum beğenmene sevindim. kabak çiçeği dolmasını Ege bölgesi dışında bilen kişiler çok yok ama artık insanlar her yerde gezer olduğundan tanışmaya başlamışlardır belki:))

    @kabakcicegidolmasi, madem memleketin hakikatten n eişin var Ankara'da? N'apıcan bazen doğduğun değil doyduğun yerdir yaşadığın. İnşallah en kısa zamanda sen de gelirsin.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. @Trendkolik, o zaman en kısa zamanda buralara gelip huzuru tadabilme dileğiyle canım. Sevgiler.

    @Fazılhan'cım bak seninle burada da yollarımız kesişti ablam. Kan çekiyor kan:-P))

    @Bir Alışverişkoliğin itirafları, belki geldğinde karşılaşabiliriz:)) Kabak çiçeği dolmasını çok iyi yapan bir halan olduğu için şanslısın. Ama benim kayın validem de çok iyi yapar. Ben de şanslıyım ki ondan el aldım:)Sevgiler.

    @YESİLERİK, yapmaaaaa Karadaeniz pastanesinde de tabii Türk kahvesi iç ama kahve deyince Mabede gideceksin, yani Taş Kahve'ye be güzelim:)) Beklerim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. @Chilek, Handancım bekliyorum seni önce tatile sonra da yanıma komşu olmaya:)) Mailini de bekliyorum. Müsait olunca yazarsın. Sevgiler.

    @Zelish, seni hem duygulandırıp hem de mutlu ettiysem ne güzel:) Dah afazlasını isteyebilirsin tabii. En kısa zamanda farklı yerlerini de tanıtmaya çalışıcam size. Bir de şu profesyonel foto makinelerimden olsa:(

    YanıtlaSil
  31. @tubitos, Cunda için öyle derler. Bir geldim mi hep gelmek istemişsin buraya. Çok şanslıyım ki bu güzellikleri yaz ve kış ayrı tatta yaşıyorum. Allah isteyen herkese, sana da kısmet etsin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. nasıl severım undayı huzur doludur keske bende oralarda yasasydım sesız sakınce her gun ıskence trafık cekmeden:((( bayıldım bu posta benı benden aldı

    YanıtlaSil
  33. Şu anda şehir gürültüsü ve curcunası arasında bu yazıyı okumak bana iyi geldi. Cunda'ya bayılıyorum heleki şu zamandaki sakinliği beni çok cezbediyor.
    Gerçekten çok şanslısın Papişcim bunun da çok farkındasın ve kıymetinide biliyorsun.

    gulnihan

    YanıtlaSil
  34. deriiin bir ahhh çekiyorum şu an:(son 3 yıldır gelemedim ama ,Artur'a defalarca gelmişliğim vardır.Taş kahve,o pazarınız,bay Nihat,Şeytan sofrası,çok özledimmm,bir fırsat bulsam da tekrar gelsem,çok şanslısın,fotoğraflara içim gitti:)

    YanıtlaSil
  35. Merhaba , ben de Ayvalık'ta yaşıyorum - Önce Cunda ,şimdi Armutçuk- blogunu tesadüfen buldum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Masal şehir BRUGGE

Paris, Brugge, Brüksel rotamızın ikinci ayağı BRUGGE ile ilgili notlarımı okuyabilirsiniz. Umarım beğenirsiniz ve size de fikir verir. Benim...