Sayfalar

18 Ekim 2019 Cuma

BEYAZ ŞEHİR "BELGRAD" I BENDEN DE OKUYUN/GEZİN

Bir önceki postumda Balkanlar'ın ilkk durağı Yeni Pazar'dan (Novi Pazar)bahsetmiştim. Bence oralara giderseniz Yeni Pazar'a bir gün gezmek için şans verin. Çünkü buralar da bizlerden çok izler taşıyor.

Novi Pazar'dan şehirlerarası otobüse binerek yaklaşık 5 saatlik yolculuk sonrası Belgrad'a vardık. Otobüsle şehirden şehire gezmek ayrı bir keyif. Çünkü, belki de bir daha hiç geçemeyeceğiniz adını sanını bile bilmediğiniz çok kasaba, köy ve yollardan geçiyor oralardaki manzarayı, evleri, yaşam tarzlarını görüyor ve kafanızda birşeyler şekillendiriyorsunuz. Bu benim için çok büyük bir keyif.



Belgrad'a indiğimizde direk taksiyle tuttuğumuz eve geçtik. Evimiz şehrin gezilecek meydanına çok yakındı. Evi Yeni Pazardaki akrabalarımız aracılığı ile bulduk.Gidecek olanlara apartmanın ismini yazıyorum. Apartment Venecia. Biz çok memnun kaldık. 3 kişinin rahatça kalabileceği tarihi bir binada sıcacık içi yepyeni bir stüdyo daire. İçinde mutfak için gerekli tüm malzemeler de var. Dilerseniz yemeğinizi evde de yapabilirsiniz.

Ben size Belgrad'ı bir liste şeklinde bende iz bırakanlarla özetlemek istiyorum. Sorularınız olursa yorumla sorabilir, mail atabilir veya instagram DM'den de sorabilirsiniz.


  • Orta ve Kuzey Avrupa'yı görüp sonra buraya geliyorsanız beklentiyi yüksek tutmayın. Zaten hiçbir şehri, ülkeyi de biribiriyle kıyaslamayın. yoksa çok hayal kırıklığı olur. Unutmayın ki her yerin kendine has ayrı güzellikleri ve yaşanmışlıkları vardır. O şekilde gezin derim ben:-)90'lı yıllarda kalmış gibi. Çok bakımsız gibi görünen ama çok etkileyici izler ve tarih taşıyan binalarına dikkatle bakarsınız çok seveceksiniz. EU desteğni verirse eski şehir kısmı daha da şahane olacak.

  •  Tito zamanından kalma (yani ex Varşova Paktı altında olan diğer tüm ülkeler gibi) caddeler ve sokaklar çooook geniş.
  •  İnsanlar uygar ve saygılı. Sokakları tertemiz.
  •  Kapalı mekanlarda sigara içilmesi çok kötü🙄 (ki ben o zaman sigara kullandığım halde inanın burada sigaradan nefret ettim diyebilirim) Bu arada 16 aydır sigara içmiyorum çok mutluyum.
  •  Cumhuriyet meydanı, atlı heykel ve civarı ve meşhur markaların olduğu KNEZ MİHAİLOVA caddesi mutlaka bir turlanmalı. 

  • Kalemegdan(Kalemeydana) ve içindeki büyüüük, kıskandıran parkı mutlakaaaa gezilmeli bol fotoğraf çekilmeli. Aynı benim gibi:-)



  • SKADARLİJA denen şahane semt eski şehir meydanına çok yakın mutlaka gezilmeli. Bol çiçekli restaurant ve cafelerin olduğu renkli sokak burası. Ayrıca; lokal müzik dinleyip lokal kezzet tadılacaksa bu sokaktaki restaurantlara mutlaka gidin. Bize yerli halkın hepsi " TRİ SESİRA ( 3Şapka) "adlı restaurantı tavsiye ettiği için oraya gittik. Lokal müzik dinledik, lokal şarap eşliğinde harikaa lezzetteki et çeşitlerini yedik. Şiddetle tavsiye ederim.





  • içki kahveden daha ucuz olduğu için kafanız kıyak da gezebilirsiniz size kalmış:-))) viski 2-Euro, 50'lik bira 1,5-Eur. Kahve :1,8-Euro. 

  •  Nikola Tesla müzesini mutlaka ziyaret edin. Bilmeyenler Google 'a Tesla kimdir napmıştır sorabilir.

  •  Cevapi (köfte) yiyin, Palaçinke ( bizim krep) yiyin. Ben sadece Nutellalı yedim. Çeşitli meyve de koydurabilirsiniz. 

  • öğlen atıştırmalık pizzacıları al çık tarzı çok fazla. Ama ben Çin mutfağı sevdiğim için "WOK PUBLIC"denen yerde ekşi tatlı soslu tavuk&sebzeli noodle yedim. 
  •  Sava nehri kıyısında bir tur atabilirsiniz.
  •  meydan da veya ara sokaklarda istediğiniz yerde kahve içebilirsiniz.

  •  Ara sokaklarda (Skadarlija mevkiinde) birkaç küçük pub var özellikle "TEZGA" çok keyifli. Veya meydanda Irish pub ve yanında ki "OK. NO" tavsiye ederim. İçki çoook ucuz

  •  jazz severler için hergün programı olan güzel bir jazz restaurantları var. Gitmedim çünkü bu kez buranın lokal müziğini tercih ettim. 
  • Parlamento binası, halk müzesi ve kilisesi ziyaret edilmeli. 
  • Mümkün oldukça gittiğiniz şehirlerin eski şehir kısımlarını yürüyerek ve ara sokaklara dala çıka gezin. Her zaman tümm güzellikler ara ve arka sokaklarda gizlenmiştir. Bu yüzden ana ve turistik caddeleri hızlı gezer ara sokaklara daha çok vakit ayırırım.  Benden sonra ise Belgrad'da MAMA SHELTER BELGRADE isimli bir restaurant açılmış. Kimi gönderdiysem ben göremedim acayip beğendi ve memnun kaldı. Not ediniz:-)
  • Ve en önemli detay: Taksi kullanacaksanız mutlaka pembe olan ve tepesinde PINK yazan taksilere binin. Bunlar uygun fiyata götürüyor. Diğer taksiler 3 katı 5 katı kazıklıyor bilginiz olsun.
Şimdiden gidecek olanlara şahane bir Belgrad gezisi dilerim.Mutlu ve sağlıklı seyahatler. Herkes gezsin herkes görsün inşallah.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Masal şehir BRUGGE

Paris, Brugge, Brüksel rotamızın ikinci ayağı BRUGGE ile ilgili notlarımı okuyabilirsiniz. Umarım beğenirsiniz ve size de fikir verir. Benim...