Sayfalar

17 Nisan 2018 Salı

Budapeşte'den Viyana'ya Trenle Seyahat

Merhaba,

12-17 Şubat 2018 tarihinde 5 günlük Budapeşte gezisi yaptık. Ben, tüm seyahatlerimi kendi rotamı belirleyerek kendim yapıyorum. Hiçbir zaman bir tur şirketiyle gitmem. Çünkü; bir grup insanın bir rehberin peşinde dolaşması ve sadece rehberin belirlediği yerleri gezip görmek bana göre gezmek değildir. Ben kafama göre tüm ara sokaklara girip çıkmalıyım, canımınn istediği yerde mola verip yemek yiyip belirlediğim noktalara istediğim saatte istediğim gibi girip çıkmalıyım: -) Tabii bunda benim dil bilmemin avantajı da var. Yanımda hep aynı gezi arkadaşımın olması da ayrı avantaj çünkü onun da iki ayrı dili var yani toplamda üç lisan üç insan şeklinde seyahat ediyoruz biz:-)

Bir de ben gittiğim ülkenin  yerli halkına sorarak da çok farklı yerler keşfedirim. Çok sorarım, hiç utanmam, hiç sıkılmam. Zaten insanlar turistlere alışık ve çoğu çok yardımcı oluyor. Yerli halkın tercih ettiği yerler inanın turistlerin çok olduğu yerlerden daha keyifli. Böylece, hem oranın insanlarının yaşam tarzını gözlemliyor hem de kendi kültürlerini daha iyi tanımaya, anlamaya çalışıyorsunuz.

Size daha sonraki postlarımda Budapeşte'yi, gezilecek yerlerini, benim gözümden en can alıcı yerlerini ve nereye hangi ulaşım aracıyla nasıl gidilir hepsini tek tek anlatacağım.

Artık bu yazımın ana konusuna değineyim:

Budapeşte'den Viyana'ya gitmeye karar verdik. 14 Şubat'ı Viyana'da görelim istedik. Ben  önceki yıl sadece Viyana'ya gitmiştim. Bir hafta kaldım ve döndüm. Zaten az buçuk birşeyler hatırlıyordum. Hal böyle olunca da gezi arkadaşım Viyana'yı görmediği için trenle Budapeşte'den geçmeye karar verdik. Eğer bir ülkeden diğerine geçeceğiniz kesin tarihi önceden belirlerseniz tren biletlerini daha ucuza alma şansınız da olabilir. Bunun için de o ülkenin tren yolları sitesine girip küçük bir inceleme yaparsanız biletlerinizi önceden de ayırabilir, alabilirsiniz.

Size bu tavsiyede bulunan ben (çünkü Viyanaya ne zamann geçeceğimize karar verememiştik) çok ucuza tren bileti alamadık. Ama çok pahalıya da almadık. Budapeşte ana tren istasyonuna bir gün önceden gidip Turist danışmaya başvurarak biletimizi aldık. Trende yerlerimiz  numaralı olsun istediğimizden extra 7-Euro ödedik. (bilet başına) çünkü yer numarası almazsan  numaralı bilet sahipleri geldiğinde çok kez yer değiştirmek istemedik. Tercih size kalmış. Budapeşte-Viyana trenle yaklaşık 2 sa 25 dak sürmektedir. Tren yolculuğu da ayrı güzel oluyor. Etrafı, kasabaları, köyleri görerek seyahat etmek insana ayrı tecrübe ve güzellik katıyor.

Şimdiiii 2,5 saate yakın yolculuktan sonra Viyana Tren İstasyonuna vardık. (Vien HAUPTBAHNHOF) biz günü birlik gittiğimiz için kendimize iki nokta belirlemiştik. Dolayısıyla size bu noktalara nasıl gittiğimizi, neye, hangi metroya inip bindiğimizi anlatmak istiyorum.

Planımız, 1) Schönbrun sarayı 2) Graben Meydanı

*Önce SCHÖNBRUN SARAYI'na gideceğimiz için:

Trenden indiğinizde U1 metro hattını buluyorsunuz.. (Ubahn- metroya Ubahn diyorlar). Sonra orada bilet makineleri var mutlaka en önce biletlerinizi alın. Halkına çok güvenselerde kontroller yapılabiliyor. Birkaç euroluk bilet için hem rezil olmaya hem de 50-Eur gibi ceza ödemeye hem de yakalandığın yerde trenden metrodan atılmaya değmez.Biletleri alıp mutlaka kırmızı onay yapacaksınız zaten makineler sizi yönlendirecek veya güvenlik görevlileri turist olduğunuzu anlayacak ve siz de talepte bulursanız size yardım edecektir.

SCHÖNBRUN SARAYINA GİDİYORUZ:-))

U1 hattını bulduk, bileti onaylattık. Bu hattan LEOPOLDAU yönüne bineceksiniz. Ve KARLPLATZ'da ineceksiniz. Zaten bizdeki gibi kapı üstlerinde duraklar yazıyor ve sesli anonsla durak isimleri söyleniyor. Durağı kaçırmanız çok dalgın olmadığınız veya koyu sohbette olmadığınız sürece imkansız :-))

KARLPLATZ'da inince YEŞİL- U4 hattını bulacaksınız ve bunun da HÜTTELDORF yönüne bineceksiniz ve SCHÖNBRUN durağında ineceksiniz. Metrodan inince insanları takip edin çünkü bu durakta insanların çoğu bu saraya gidiyor zaten:)) çıkış kısa ve yürüme yoluna geleceksiniz. Park gibi bir yerden geçip yolun karşısına geçeceksiniz. Zaten orada çekik gözlüleri gördüğünüz an doğru yerdeyiz diyeceksiniz:_)) Bu Çinliler ve Japonlar mllH HER YERDE:)) 250-300 metre kadar yürüdükten sonra solunuzda ihtişamlı Schönbrun sarayı sizi karşılayacak.

Schönbrun'u gezdik ve buradan da meşhur Veba anıtının olduğu GRABEN MEYDANINA geçiyoruz. Tekrar Schönbrun durağına döneceksiniz. Geldiğiniz yolu yürüyerek döneceksiniz. İnanın çok kolay. Hiç çekinmeyin, endişe etmeyin.

Yine YEŞİL-U4 hattını seçip HEİLİGENSTADT yönüne bineceksiniz ve SWEDENPLATZ'da ineceksiniz. Metrodan yukarı çıkacaksınız ve ihtişamlı St. Stephanplatz Dome'unu (katedrali) göreceksiniz. Mutlaka katedrali gezin, içine girin ve görün.  Dome, Graben ve meşhur KARTNERSTRASSE hepsii bu durakta. Buraları da kafanıza göre gezin, şinitzel yiyin. Biz bu defa yerli halka sorduk ve  PÖSCHL'de şinitzel ve bira yaptık. Turistlerin hep gittiği Figlmüller'de şinitzel YEMEDİK. İnanın ben daha önce Figlmüller'de de yedim ama PÖSCHL adlı restaurantta yediğim şinitzel daha lezzetli daha hesaplıydı. Küçük bir yer ama çok temiz, çok şık, çok nezih.

Graben'de mutlakaaaaaaaaaa CAFE CENTRAL'DE bir kahve içip yanına pastalardan yiyin. Azıcıkk sıra bekliyorsunuz ama inanın o atmosferi yaşamaya değer. Bir an kendinizi Ortaçağ'da hissedeceksiniz. Bu çevreyi Viyana Opera Binasını, Kartnerstrasse'yi bolca gezin, dolaşın, pasajlarına girin çıkın, çevreyi görün görün görün!!. Görülmesi gereken nokta yerlerin birkaçı bu civarda.Zamanınız varsa etraftaki farklı müzelerini de gezin derim. Kafanıza göre canınızın istediği yerleri özellikle de ara sokakları keşfedin.

Ve son olarak Budapeşte'ye geri dönüyoruz. Nasıl??  Tekrar, U1 hattına biniyor ve Hauptbahnhof'da (Ana tren istasyonunda) iniyor, ekranlardan tren sefer numaranızı ve treninize bineceğiniz peron numarasını buluyor ve biletinizde yazan vagon numarasına göre vagonunuza geçiyor ve Budapeşte'ye geri dönüyorsunuz.

Umarım açık ve anlaşılır anlatabilmişimdir. Sormak istedikleriniz olursa yorum bırakabilirsiniz.

Sevgiyle kalın, çok çoook seyahat edin, çoook yerler görün inşallah :-))